domingo, 13 de enero de 2019

FAUNA GALEGA E ROBÓTICA


Partindo do proxecto de centro deste ano "Na pel dos animais"solicitouse a exposición de “Galicia Biodiversidade” producida pola Xunta de Galicia, coa que colabora CEIDA ( Centro de extensión universitaria e divulgación ambiental en Galicia). Cunha permanencia no centro de 3 semanas e composta por 19 paneis nos que o alumnado podería coñecer a diversidade de especies animais e vexetais que se poden atopar en Galicia, os ecosistemas que habitan, e as múltiples formas de ameaza que poden afectar as súas poboacións.
Así o equipo de robótica en coordinación co de biblioteca percibiu a necesidade de partir destes paneis para comezar as actividades de robótica nun espazo maker adaptado na biblioteca do centro.
Unha actividade interdisciplinar de carácter cooperativo onde o alumnado  de 6º de EP  participou dun xeito activo aprendendo de forma lúdica sobre os distintos animais da fauna galega.
Dado que a duración dos paneis foi curta decidiuse levar a cabo a súa elaboración, ca mesma información e imaxes que ofrecían, fixándonos unicamente na fauna, 29 animais, de modo que o alumnado puidera poñerse “ na pel dos animais”.

As fotos e o texto dos diversos animais agrupados polas súas especies, cunha pequena descrición xeral en cada un deles.

A segunda parte foi a creación de catro xogos distintos de pistas, para os que contabamos con: 
  • Catro robots distintos e con similar funcionamento:
- Escornabot prestado polo CFR de Vigo( 1 unidade)
- Beebot ( 1 unidade)
- Robot mouse (2 unidades)
  • Catro libros de xogo con explicacións:
A base do xogo é coñecer aos animais través de preguntas e pistas e recoñecelos nos paneis.
A partir do recoñecemento, poñer o nome nas coordenadas sinaladas na folla de participante, por exemplo:
1A : SALAMÁNTIGA (Chioglossa lusitanica)

Buscar a imaxe no libro e mover o robot á seguinte coordenada:

Con esta actividade conseguimos:
- Unha aprendizaxe significativa baseada na cooperación dos participantes.
- Uso didáctico da biblioteca cun carácter innovador e lúdico.
- Coñecemento no uso de distintos robots educativos.
- Mellora da orientación espazo - temporal.
- Uso directo de coordenadas.
- Valorar a pisada do home na Terra.

No hay comentarios:

Publicar un comentario